Συχνές Ερωτήσεις

Είναι πολλά αυτά για τα οποία θέλουμε να σας ενημερώσουμε. Όσες πληροφορίες και να σας δώσουμε πάντα θα υπάρχει και κάτι ακόμη. Ελπίζουμε τουλάχιστον να σας απαντάμε σ' αυτά που μας ρωτάτε συχνότερα...

Q: Τι διαφορά έχει ένα Ωδείο από μια Μουσική Σχολή/Μουσικό Εργαστήρι;
A: Με μια λέξη: Πιστοποίηση …σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, ασφάλεια αλλά…
το κυριότερο: Πιστοποίηση στην Εκπαίδευση!
Οι καθηγητές του Ωδείου είναι κάτοχοι πτυχίων, διπλωμάτων & μεταπτυχιακών τίτλων καθώς και πιστοποιήσεων από τα συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια και Μουσικά Ιδρύματα του εξωτερικού (μοντέρνο τμήμα). Έχουν συνεχή εκπαίδευση και αναβάθμιση και παράλληλα, ενεργή καλλιτεχνική δραστηριότητα.
Όσον αφορά στο Κλασικό Τμήμα, χορηγούνται Πτυχία και Διπλώματα αναγνωρισμένα από το  Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού .
Επίσης γίνεται προετοιμασία εισαγωγικών εξετάσεων σε Μουσικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού, για τα τμήματα Μουσικολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων καθώς και διεκδίκηση υποτροφιών σε διεθνές επίπεδο.

Q: Γιατί να προτιμήσω μάθημα στο Ωδείο κι όχι ιδιαίτερα μαθήματα στις ώρες που με εξυπηρετούν;
A: Κατ’αρχάς, το μάθημα ενός οργάνου στο Ωδείο είναι ιδιαίτερο.
Πέραν όμως αυτού, στο Ωδείο Μουσικά Βήματα παρέχεται άρτιος εξοπλισμός επαγγελματικού επιπέδου τόσο σε όργανα, ενισχυτές, P.A. κλπ όσο σε εκπαιδευτικό λογισμικό, μουσική τεχνολογία και συσκευές για play-along, recording, ear training κλπ.
Εγκαταστάσεις που τηρούν όλες τις προϋποθέσεις ακουστικής, ηχομόνωσης αλλά και λειτουργίας και ασφάλειας.
Επίσης μια ατέλειωτη βιβλιοθήκη (hard & e-copies, cd, dvd) σε περιμένει να την εξερευνήσεις και φυσικά για τον τυχόν κενό χρόνο σου, ένα υπέροχο αίθριο σε φιλοξενεί και φυσικά, ελεύθερο Wi-Fi!
Στο Ωδείο μας διοργανώνονται διαρκώς συναυλίες, master classes, ειδικά σεμινάρια, studio labs κ.ά.
Το σημαντικότερο όλων όμως!…
… στο Ωδείο Μουσικά Βήματα θα ενταχθείς σε μια Μουσική Κοινότητα όπου θα επικοινωνείς και θα μοιράζεσαι εμπειρίες…
… θα παίζεις με άλλους μουσικούς, θα μπορείς να συμμετάσχεις σε ένα ή περισσότερα από τα Μουσικά Σύνολα με την καθοδήγηση έμπειρων καθηγητών.
Σ' ένα πολυλειτουργικό Ωδείο , ο σπουδαστής αποκτά πολλές επιπλέον μουσικές εμπειρίες. Συμμετέχει σε συναυλίες ( γιατί η μουσική δεν είναι για να φυλακίζεται σε ένα σπίτι ) , κοινωνικοποιείται ευκολότερα, αποκτά νέους φίλους με τα ίδια ενδιαφέροντα. Τελικά κερδίζει πολλά περισσότερα σε σύγκριση με τα απλά μαθήματα μουσικής.

Q:Έχει πτυχίο και σε πιο όργανο ο καθηγητής που θα διδάξει στο παιδί μου;
Α: Είναι η πρώτη και σημαντικότερη ερώτηση , που πρέπει να κάνετε στο ωδείο που θα επισκευθείτε. Ο Καθηγητής , αναγνωρίζεται σαν  καθηγητής από το Υπουργείο Πολιτισμού εφόσον έχει πτυχίο ή δίπλωμα και 5ετή προϋπηρεσία , που αποδεικνύεται από τα μαθητολόγια. Αν δεν έχει 5ετή προϋπηρεσία ονομάζεται επιμελητής, και από τον νόμο δεν μπορεί να διδάξει πέραν της κατωτέρας τάξης. Μπορεί ν' ακούγεται αυτονόητο αλλά ΔΕΝ είναι , να ρωτήσετε το όργανο στο οποίο έχει πτυχίο. Αν ζητάτε καθηγητή βιολιού , και ο προτεινόμενος από το Ωδείο , έχει πτυχίο βιόλας , δεν είναι το ίδιο ! 

Q:Από ποιά ηλικία μπορεί να ξεκινήσει όργανο ένα παιδί;
Α: Από την ηλικία των 4 ετών , εφόσον έχει εκφράσει επιθυμία για κάποιο συγκεκριμένο όργανο.

Q: Ποιά όργανα μπορεί να ξεκινήσει σ' αυτή την ηλικία ;
Α: Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια όργανα όπως το βιολί ( γιατί υπάρχουν βιολιά ανάλογα με τις διαστάσεις του παιδιού) , κιθάρα ( γιατί υπάρχει επίσης στις διαστάσεις του παιδιού) , πιάνο , φλογέρα που μπορεί να αποτελέσει την εισαγωγή σε κάποιο άλλο πνευστό όργανο αργότερα ( φλάουτο, σαξόφωνο , κλαρινέτο, τρομπέτα κλπ ) .

Q: Μπορεί να ξεκινήσει πνευστό όργανο ορχήστρας στην ηλικία των 4 ετών ?
Α: Επειδή τα πνευστά όργανα ορχήστρας απαιτούν έλεγχο αναπνοής και διαφράγματος καλό είναι να ξεκινάει με την φλογέρα , που χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να εξασκηθεί σ' αυτά που θα του ζητηθούν αργότερα από το πνευστό που θα επιλέξει . Έτσι θα είναι ομαλή η μετάβαση στην ηλικία των 8 ή 9 ετών στο πνευστό της επιλογής του.

Q: Πώς θα μάθει μουσική ή κάποιο όργανο αν δεν έχει πάει ακόμη στο σχολείο ?
Α: Η μέθοδοι διδασκαλίας σε αυτές τις ηλικίες βασίζονται πολύ στο να αναπτύξουν την αίσθηση του ρυθμού και του χρόνου , με βιωματικό τρόπο , μέσα από παιχνίδια που είναι οικεία σε παιδιά αυτής της ηλικίας και δημιουργούν την αίσθηση του παιχνιδιού στο παιδί , ενώ παράλληλα του διδάσκουν.

Q: Αν δεν εκφράσει επιθυμία για κάποιο όργανο ?
Α: Σ' αυτή την περίπτωση προτείνουμε τα τμήματα της προπαιδείας ή της μουσικοκινητικής αγωγής , όπου αναπτύσσεται πάλι η αίσθηση του ρυθμού και του χρόνου , ( στοιχεία απαραίτητα για την εκμάθηση οποιουδήποτε οργάνου ) γίνεται γνωριμία με όλα τα μουσικά όργανα, γίνονται τεστ για να διερευνηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού για κάποιο όργανο και προτείνεται το όργανο , που αρέσει στο παιδί.

Q: Δεν θέλω να γίνω επαγγελματίας, θέλω να παίζω απλά με τους φίλους μου και δεν με ενδιαφέρουν ακαδημαϊκές γνώσεις, θεωρίες και εξετάσεις.
A: Ελάχιστοι μουσικοί όταν ξεκίνησαν ήθελαν να γίνουν επαγγελματίες…άλλωστε η Μουσική είναι πριν από όλα στάση ζωής, ευχάριστη εμπειρία, επικοινωνία.
Στο Ωδείο Μουσικά Βήματα θα μάθεις να παίζεις τη μουσική που αγαπάς, πιο εύκολα, πιο γρήγορα και κυρίως σωστά!
Φιλοσοφία μας είναι η άμεση εφαρμογή στη πράξη της μουσικής γνώσης. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνον την αφομοιώνεις εύκολα και ευχάριστα. αλλά παύει πλέον να είναι το τυπικό, βαρετό “ξύλινο” μάθημα και γίνεται ένα δημιουργικό όχημα.
Τέλος, οι εξετάσεις σαν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας σκοπό έχουν να σου δώσουν τη δυνατότητα να διαπιστώσεις την εξέλιξή σου και να έχεις μια ολοκληρωμένη άποψη για τις τυχόν αδυναμίες σου αλλά και τα δυνατά σου σημεία. Έτσι δημιουργείς μια σωστή βάση για να προχωρήσεις παραπέρα.
Επιπλέον, αποτελούν μια πολύ καλή προπαρασκευή για όσους δίνουν εξετάσεις RGT-LCM.

Q: Μπορώ να ξεκινήσω χωρίς να έχω όργανο;
A: Εφόσον το όργανο που σε ενδιαφέρει διατίθεται, μπορείς το πρώτο καιρό να το χρησιμοποιήσεις για τη μελέτη σου, στους χώρους του Ωδείου. Έτσι θα έχεις τον χρόνο που χρειάζεσαι για να επιλέξεις τι ακριβώς θέλεις από ένα όργανο που είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση…εδώ ο δάσκαλός σου θα σε βοηθήσει πολύ!

Q: Είμαι μεγάλος στα 20,30,40,50....να μάθω μουσική;
Α: Η εκμάθηση της μουσικής απαιτεί ν' αφιερώσουμε λίγο από τον καθημερινό ελεύθερο χρόνο μας, επιμονή και υπομονή. Αν συμπεριλάβουμε σ' αυτά την ωριμότητα της σκέψης που αποκτούμε μεγαλώνοντας και μια ταχύρυθμη μέθοδο διδασκαλίας , τότε τα αποτελέσματα μπορούν να μας εκπλήξουν.

Q: Μπορώ να πάρω πτυχίο μουσικής από ένα Ωδείο;
Α: Τα Ωδεία λειτουργούν με βάση το ΒΔ 16/16.1.66 (Άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας ) και ΒΔ 1.11.57 ( ΦΕΚ 229 : Σχολές και Μαθήματα) . Ο διευθυντής και το προσωπικό του Ωδείου διορίζονται με απόφαση του Υπουργείου πολιτισμού , το οποίο είναι αρμόδιο επίσης , να ελέγχει την πρόοδο των μαθητών , την συμμετοχή τους στις εξετάσεις , την προαγωγή τους σε επόμενη τάξη. Εφόσον ο σπουδαστής φτάσει σε επίπεδο πτυχίου , συστήνεται 5μελής επιτροπή που επίσης παίρνει την έγκριση του Υπουργείου , αποστέλλεται η βαθμολογία του και επικυρώνεται το πτυχίο του. Επομένως οι σπουδαστές των Ωδείων μπορούν να πάρουν πτυχίο μουσικής. Ένα πτυχίο που δεν απαιτεί περεταίρω πιστοποίηση εφόσον ισχύει εφόρου ζωής. 

Q: Τι επαγγελματική αποκατάσταση μου δίνει ένα πτυχίο μουσικής ;
Α: Με το πτυχίο μουσικής μπορεί κάποιος να εργαστεί καταρχήν σε Ωδείο ( υπάρχουν πάνω από 500 σε όλη την Ελλάδα ) , να γίνει μέλος ορχήστρας , να διοριστεί ή προσμετρήσει στα προσόντα του, ώστε να εργαστεί στο Δημόσιο.

Q: Έχω επισκεφθεί πολλά Ωδεία, τι παραπάνω έχει το “Μουσικά Βήματα” να μου προσφέρει;
A: Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να στο πούμε εμείς.
Θα στο πουν οι σπουδαστές μας οι οποίοι άλλωστε είναι και η καλύτερη διαφήμιση μας!
Έχεις όμως και ανοιχτή πρόσκληση για μια επίσκεψη στο χώρο του Ωδείου μας!
Άμεσα θα νιώσεις την ατμόσφαιρα, θα έχεις την ευκαιρία να συγκεντρώσεις συγκεκριμένες πληροφορίες και είναι πολύ πιθανόν να πάρεις μια γεύση από τα καθημερινά δρώμενα (μουσικά σύνολα, συναυλίες, σεμινάρια, κ.ά.).
Κλείσε ραντεβού για ένα μάθημα γνωριμίας δωρεάν!