Τεχνική Αλεξάντερ, Μουσικό Ωδείο Γιαννιτσά

 

Για πάνω από εκατό χρόνια, η Τεχνική Αλεξάντερ έχει αποφέρει οφέλη σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Βασισμένη στις ιδέες και τις ανακαλύψεις του Frederick Matthias Alexander έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που διατίθενται σήμερα για προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη.

Πρόκειται για μία εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της οποίας ο άνθρωπος αποκτά τις απαιτούμενες δεξιότητες , οι οποίες τον καθιστούν ικανό να έχει επίγνωση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιεί τον εαυτό του. Αυτό θα τον οδηγήσει σταδιακά στο επιθυμητό αποτέλεσμα το οποίο δεν είναι άλλο από το να συνειδητοποιήσει ότι στο νου  βρίσκεται το μυστικό της ικανότητάς του να αντισταθεί, να κατακτήσει και τελικά να κυβερνήσει τις συνθήκες της ζωής του, και ότι μόνο ανακαλύπτοντας αυτό το μυστικό θα μπορέσει να πραγματώσει ολοκληρωτικά την τέλεια κατάσταση του «νους υγιής εν σώματι υγιεί».

Ποιος ήταν ο Frederick Matthias Alexander;

Ο Frederick Matthias Alexander (1869 - 1955) ήταν ένας Αυστραλός αφηγητής, ο οποίος κατά τη διαδικασία  υπερνίκησης των δικών του δυσκολιών, σχετικές με την φωνητική παραγωγή, ξεκίνησε μια δια βίου μελέτη σχετικά με την σκέψη και τη σχέση της με την κίνηση.

Αρχικά ενώ επικέντρωσε την μελέτη του στην αναπνοή και την φωνητική παραγωγή, προς δική του έκπληξη του έγινε ξεκάθαρο ότι κατά την εκτέλεση της δραστηριότητας της παραγωγής της φωνής συμμετείχε ολόκληρος ο οργανισμός.

Κατά την πορεία του χρόνου διαπίστωσε ότι οι γενικές αρχές και οι διάφοροι τρόποι νοητικής  πειθαρχίας  που χρησιμοποίησε για να βελτιώσουν την αναπνοή και την φωνητική  παραγωγή βελτίωσαν επίσης τη γενικότερη  κατάσταση και το επίπεδο απόδοσης των μαθητών του  σε όλες τις δραστηριότητες.

Μαθαίνοντας να κατευθύνει συνειδητά τη λειτουργεία του νου, ο Alexander ήταν σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως τις δικές του δυνατότητες  και να βοηθήσει τους άλλους να επιτύχουν το ίδιο.

Σε ποιους απευθύνεται η Τεχνική Αλεξάντερ

Η μέθοδος απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως απασχόλησης ή επαγγέλματος.  Το εύρος εφαρμογής της μπορεί να ποικίλει από μουσικούς και αθλητές μέχρι και ανθρώπους που εργάζονται μπροστά σε  ηλεκτρονικό υπολογιστή χωρίς να έχουν δηλαδή ιδιαίτερες κινητικές απαιτήσεις.

Ακριβώς επειδή πρόκειται για μια διαδικασία, η οποία βασίζεται στη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού στο σύνολό της μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλους αυτούς, οι οποίοι με τον τρόπο με τον οποίο εκτελούν τις καθημερινές  τους δραστηριότητες  πολύ πιθανόν να προκαλούν  προβλήματα  στον ίδιο τους τον εαυτό. Τα προβλήματα αυτά ανήκουν σε μια ξεχωριστή κατηγορία, τα λεγόμενα ιδιοπροκαλούμενα, τα οποία μεταφράζονται κυρίως σε μυϊκές ενοχλήσεις αλλά και προβλήματα απόδοσης.

Πως γίνονται τα μαθήματα

Τα μαθήματα μπορεί να είναι ατομικά ή ομαδικά. Μέσα σε κλίμα υποστήριξης και αποδοχής  και ακολουθώντας τη βιωματική μέθοδο παρέχεται η δυνατότητα στον μαθητή με τη βοήθεια του δασκάλου να συνειδητοποιήσει και ταυτόχρονα να απελευθερωθεί από τις επιβλαβείς συνήθειες που αναπτύσσει κανείς στον τρόπο που σκέφτεται και κινείται.  Ως αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η σταδιακή απελευθέρωση από αυτά και η δημιουργία νέων διαύλων ανάμεσα στη σκέψη και  στην κίνηση που αυτή τη φορά χαρακτηρίζονται από την ελευθερία και την ευκολία.

Τεχνική Αλεξάντερ

"Every defective action is the result of the erroneous preconception of the doer."

F.M Alexander